Zoeken in deze blog

zondag, oktober 06, 2013

Quest protein bars


Af en toe is het best een uitdaging om 'binnen mijn calorien te blijven' en mijn 'proteine te halen'. Dan is een proteine-rijke snack echt een uitkomst. Maar eet-liefhebber als ik ben wil ik dan wel iets lekkers eten. I present you: QUEST BARS.

Ik had er al zoveel over gelezen en gehoord (vooral op Instagram en Facebook) en de verhalen waren bijna allemaal positief. Ik moest ze dus snel proberen: Quest bars. Dit zijn proteine repen (met een relatief laag koolhydraat gehalte). Bij de eerstvolgende digitale gang richting de webshop van XXL nutrition heb ik dus Jorit gevraagd een aantal voor me te bestellen. Niet alle smaken waren beschikbaar en een aantal leken me niet lekker. Dus ik koos voor: peanut butter supreme, vanilla almond crunch, apple pie en chocolate brownie. Jorit bestelde nog een peanut butter & jelly reep. De repen bevatten per stuk 20 gram proteine (evenveel als 1 schep proteine poeder ongeveer) en varieren tussen de 170 en 210 calorien. Ze kosten 2.95 euro per stuk of 31.90 voor een 12-pack. Een kleine rondgang op het web leerde mij dat de cookie dough wordt beschouwd als de lekkerste Quest reep. Die was helaas uitverkocht, maar hopelijk kan ik die volgende keer bestellen en proberen. Ik probeerde als eerste de peanut butter supreme.


Wat vond ik er van?
Mijn eerste reactie bestond heel eerlijk gezegd uit een klein beetje teleurstelling. Het blijft een proteine bar. En dat is gewoon geen snoepreep. Ik weet niet waarom ik iets anders had verwacht, het zijn echt twee verschillende dingen. En dat wist ik ook wel. Maar goed, toen ik dit had beseft, ging ik eerlijk proeven. En het moet gezegd worden: het is echt een lekkere proteine reep. Ik ben echt geen kenner, ik heb in mijn leven nog maar een paar repen geprobeerd (ik vond ze tot op heden ook niet echt lekker, dus ik at ze niet > zie intro), maar deze is echt anders. Andere repen zit je toch wel vaak een beetje weg te knagen, maar dit is een traktatie. De PB versie vond ik wat aan de zoute kant, dus dit wordt verwacht ik niet mijn favoriete smaak. Maar dan nog. Er zitten dus echte pinda’s in… dat belooft wat voor de apple pie :). Of de chocolate brownie :))).  Qua calorien is het als snack prima te doen en 20 gram eiwit is een goede hoeveelheid. Helaas zijn ze niet gratis, dus een traktatie zal het voorlopig ook wel blijven. Maar ik kijk nu al uit naar de volgende

.

Geen opmerkingen: